Fem kopper kaffe reverserer Alzheimer’s

BBC og Dr Gary Arendash University of South Florida skriver:

Drinking five cups of coffee a day could reverse memory problems seen in Alzheimer’s disease, US scientists say.

Dette bekrefter tidligere forskning som jeg tidligere har skrevet om:

En kopp kaffe er det som skal til for å rydde opp i minnene hos deg som lider av søvnmangel.

Blant forskerne er det velkjent at søvnmangel svekker hukommelsen og får oss til å rote sammen ulike minner slik at vi noen ganger er helt overbevist om at vi husker opplysninger som slett ikke er riktige.

Likevel, en god kopp kaffe kan være alt som skal til for å få den søvnige hjernen til å rydde opp i arkivet, slår forskere fra Lübeck, Düsseldorf, Genève og Zürich fast.

Her er tre vidsomsord om kaffe fra meg:

  1. Smakker kaffe stygt, smakker vannet godt.
  2. Er brødet stygt, spis det med kaffe.
  3. Husk å rense kaffetrakter eller slutt å bruk det.

Les alt jeg har skrevet om kaffe. Her er artiklene:

Se også Norsk Kaffe Informasjon på www.kaffe.no. Takk til @YngveWB på twitter for tipset.

About Ørjan Hoyd Vøllestad

Etter å ha undersøkt det litt, kom jeg til samme konklusjonen som C. S. Lewis gjorde i 1929: “Christianity, if false, is of no importance, and if true, of infinite importance. The only thing it cannot be is moderately important."
This entry was posted in Featured and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.